? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Thursday, March 18, 2010

Kawan atau Cawan?

Malam itu malam yang biasa saya lalui. Cuma yang bezanya ada sedikit kejadian yang saya sendiri tak mampu nak tafsirkan dengan kata-kata mahupun luahan dalam hati. Seperti biasa sekiranya ada assignment yang perlu dibuat, saya pasti akan meringankan tubuh untuk buat bersama-sama classmate saya. Dirumah beliau dapat internet sementelahlah saya akan kesana untuk dapatkan internet juga. Mungkin rumah saya yang berada di ground floor tak sampai untuk connect internet atau disebabkan saya pakai window 7 saya sendiri pun kurang pasti.

Selesai menguruskan semua kerja-kerja rumah seperti basuh kain, lipat kain, kemas bilik, kemas meja belajar saya, solat dan sebagainya saya akan naik menjengah kawan-kawan. Sekitar jam 10 malam saya mengemas barang-barang keperluan assignment saya untuk ketingkat atas. Bermula dengan laptop, charger, mouse, cooler, pencil case, buku-buku rujukan, nota-nota dan pendrive semuanya saya sumbat dalam beg biru berbelang yang saya beli di koperasi USIM semasa ditahun satu.

Sebelum saya melangkah meninggalkan bilik selalunya saya tidak lupa memberitahu roommate saya untuk bermalam dirumah kawan saya. Mana tidaknya, jam pun sudah agak lewat ketika saya meninggalkan bilik. Kalau saya balik bilik nanti pun saya bimbang kalau-kalau saya bakal mengejutkan isi rumah yang sedang tidur dengan larian saya yang ketakutan kerana gelap. Hendak tak hendak terpaksalah saya bermalam dirumah orang.

Ketika sedang saya membuat assignment dan berbincang serba-sedikit tentang tugasan saya, tiba-tiba roomate kepada kawan saya balik dengan muka yang agak muncung dan masam. Saya biarkan mungkin ada masalah antara keduanya. Saya menyambung kerja saya tanpa mempedulikan tingkah lakunya yang agak sakit hati jika dilayan. Kemudian dia membuka mulut mungkin perasan yang kami buat ‘dek jer’ dari tadi. Lalu dia tanya saya.

“Lyn awak pernah tengok tak mug saya warna hitam sebelum ini? mug saya pecah! Mana la tahu kot-kot ada kawan-kawan awak guna lepas tu pecah tak nak mengaku. Geram betul saya. Sapa la yang pecahkan mug tu!” tengking dia dengan muka yang dibuat-buat bengis. Saya tak kisah kalau dia tanya dengan baik. Ini tidak, macam tuduh saya yang buat. Agaknya kalau kitorang sama-sama berdiri mau dia tarik baju saya. Kurang ajar betul.

Lepas je kejadian itu dia semakin lain dari selalu dengan kami. Saya buat bodoh je. Bak kata orang Kelantan “SORE MUNG LAR”. Tapi semua ni tak henti sampai disitu. Dia masih tarik lagi semua tu sampai ke hari ini malah lebih agak kurang ajar tindakan dia. Bayangkan setiap kali classmate saya nak buat assignment sibuklah dia nak tutup lampu nak tidur. Pernah jugalah tiba-tiba dia tutup lampu begitu sahaja. Katanya esok dia ada kelas dan tak boleh tidur dalam cerah lampu yang terbuka. Abiz dia ingat kawan saya tengah ‘mop lantai’ ke? Kawan saya pun ada kelas juga. Kalau tidur mungkin kami boleh consider lagi, tapi kalau cakap dengan pakwe dalam gelap sampai gangu orang lain itu sengal namanya.

Hanya kerana mug yang murah tu pun nak gaduh 1Malaysia ke? 1Malaysia tu ditubuhkan untuk perpaduan dan mengelak rusuhan kaum. Apa nak jadi ni? Apa yang lagi berulat perasaan saya, dia ada cerita kat housemate dia yang dia tak suka kawan saya bawak kawan setiap kali nak buat assignment. Sape lagi kalu bukan saya yang selau naik turun rumah itu. Hrmm.. tak apalah. Dia belum kenal sape kami. Eh!budak comm lar nie! Letak dalam USIM Today baru tau.

0 comments: