? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Wednesday, March 31, 2010

Pergi yang dikembalikan..

Pada 23 februari yang lalu saya dikejutkan dengan kematian nenek saya sebagaimana yang saya telah ceritakan di entry saya yang telah lepas. Sangat sunyi dengan kehilangan beliau yang banyak menceriakan kami. Gelak ketawanya, latahnya, tinkah lakunya semuanya menjadikan hati kami dibuai tangisan sendu. Kadang-kala apabila dibacakan surah yassin setiap malam jumaat, rasa sepi sangat. Wajah arwah yang tersenyum bermain-main dibenak fikiran. Rindu benar hati kami padanya. Semoga rohnya dicucuri rahmat oleh Allh s.w.t hendaknya. Al-Fatihah..


Beberapa hari yang lepas, saya sekali lagi mendapat panggilan daripada ma dikampung. Amati suara ma ditalian, terasa hangat sangat ingin rasanya saya pulang lagi ke kampung untuk melihat wajah ma yang tidak pernah tua walaupun usianya sudah mencecah hampir 53 tahun. Wajah ma dengan nenek sama sebenarnya. Kerana itulah ketika arwah nenek pergi, sukar untuk saya tatap wajah ma. Pasti air mata terasa melekit dipipi.

Sungguhpun begitu, kali ini saya mendapat berita yang gembira. Sepupu saya telah selamat melahirkan seorang baby perempuan. Saya pun lupa berapa haribulan. Maklumlah, dalam kepala asyik terbayang tarikh submit assignment jer. Wahaha..seronok bukan kepalang. Saya sangat suka baby perempuan. Saya nak sepupu saya namakan dengan nama saya. Fadhlin Jr. wahaha..

Walaupun arwah tidak sempat melihat cicitnya yang ini (ketika arwah ada, asyik tanya je bila nak keluar), tetapi sekurang-kurangnya kami tidak terasa sangat akan kehilangan nenek. Yang pergi tetap pergi, kita yang hidup sebagai penganti dan penyambung warisan keturunan. Alhamdullillah.. kakak saya pun tak lama lagi akan kawin. Makin bertambahlah keluarga kami. Semoga Allh memberkali kami sekeluarga. AMIN...

0 comments: